De eerste dagen in Saron, Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Wesselink - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Saron, Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lotte Wesselink - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Saron, Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

27 september was het dan zover: vertrek richting Suriname! Vroeg op en richting Schiphol. Bij het inchecken van de koffer ging het voor de meesten van ons al mis. 23 kilo en 12 handbagage. Heb je meer, dan uitpakken of 100 euro extra betalen. Dat werd dus voor 11/12 inclusief mezelf uitpakken! Dat nam veel tijd in beslag waardoor we snel en kort afscheid konden nemen. En afscheid nemen is NIET leuk!! Dus na de nodige traantjes en uitgelopen mascara toch maar richting vliegtuig.

De vlucht van 9 uur viel mee met de nodige films, series, muziek en een lekker drankje met zijn allen! Bij aankomst ging het direct typisch Surinaams. Door de douane ging al voor Nederlandse begrippen: erg traag! Maar goed, daar scheiden onze wegen en gingen er 6 richting Brokopondo en de 5 anderen en ik richting Paramaribo. Onze taxichauffeur Brian zorgde ervoor dat het een gezellige rit werd!

Bij aankomst verwelkomd door broeder Theo (die woont hier op het terrein met zijn gezin) en Crystabelle ( de vrouw die we kunnen bellen als er iets is). Daarna de kamers verdelen door loting. Helaas samen met een ander meisje in het oude gedeelte en dus in een kamer die stonk, met 1 stopcontact (daar moest de waaier in) en raam op de keuken/woonkamer dus geen frisse en/of buitenlucht.

Inmiddels zit ik onder de bulten, zeg maar gerust: ik ben 1 grote muggenbult. En wat jeuken die dingen, vreselijk! En deet? Dat trekt ze volgens mij alleen maar aan ..
2e dag met Brian een sim kaartje gekocht, gepind, een klamboe gekocht (miskoop en afgezet bij de Chinees, een vierkante klamboe en 1 persoons: past niet om 2 persoons bed hier. Dus toen met rol tape en veiligheidspeldjes hele bed vastgeplakt voor nood) en naar grote supermarkt met zelfs: hagelslag, stroopwafels en drop! En de taxichauffeur? Die gaat rustig mee winkel in en duwt de kar en sjokt rustig achter ons aan. Ja die Nederlanders sjeezen en rennen door de winkel volgens zijn Surinaamse begrippen. En duur? Omgerekend per persoon ongeveer 1 euro!

Ondertussen al lekker in onze hangmatten gelegen, gezwommen, uiteten geweest en voor het uitgaan gezellig gekingst! Helaas wel zonder de fles wijn, want de fles hebben we niet open gekregen (Amaretto en Bessen moest toen volstaan). We wilden naar een discotheek, maar die ging pas om 2uur open, dus daarvoor maar het eerste officiële parbo biertje gedronken bij ’t vat. Het smaakt een beetje als Grolsch maar zal hier niet mijn favoriet worden!

We hebben al veel huisdieren gehad: van kikkers in de wc, tot gekko’s in de slaapkamers en de eerste kakkerlak in de woonkamer! Benieuwd wat er volgt maar ben wat dat betreft liever huisdierloos.

Vandaag gesprek op stage gehad. Vanaf maandag moeten we met zijn 3en (Sharon, Laura en ik) een week meelopen op een Prey Skoro Voorschool en vanaf dan moeten we een plan van aanpak maken voor de opvoedthema’s die we moeten ontwikkelen. Later daarover meer!

Inmiddels al een heel verhaal getypt dus ik vind het goed zo! De eerste was gedraaid in een soort van wasmachine (al kwam het er bruiner en met meer stank uit) dus met Laura al onze was maar in een emmer met sop en de hand gedaan! Lekker primitief!
Ik zeg voor nu: No Spang! (maak je niet druk) en tot snel!

Mijn Surinaamse nummer is: 00 59 787 400 10
Alleen kan zijn dat smsjes niet altijd aankomen. Ik ontvang ze wel.. maar krijg vaak een foutmelding bij versturen. Dus nog even afwachten! :)
adres:
Lotte Wesselink
Slangenhoutstraat 97-99
Paramaribo (postcode kennen ze niet)

Internet kan alleen nog in woonkamer bij router dus nog niet ideaal en niet zoveel privacy. Er zou WiFi moeten komen, maar denk dat dat op z’n Surinaams nog wel even duurt!

Liefss Bakra Lotte,
Tot snel!

  • 01 Oktober 2012 - 23:20

    Theo :

    Hoi Lot,

    Mooi verhaal zo blijven we lekker op de hoogte.
    Geniet er van daar.

    Gr. pa

  • 01 Oktober 2012 - 23:20

    Theo :

    Hoi Lot,

    Mooi verhaal zo blijven we lekker op de hoogte.
    Geniet er van daar.

    Gr. pa

  • 02 Oktober 2012 - 09:31

    Jet:

    hey, mijn reactie is gisteren niet geplaatst.
    Mooi verhaal Lotte, klinkt allemaal goed, neem zo'n gekko mee, leuk als huisdier voor hier!
    liefs xx mam
    No Spang........ die houden we erin!

  • 02 Oktober 2012 - 09:42

    Marjolein:

    Leuk om te lezen Lotte en alweer genoeg meegemaakt dus de dagen dat jullie er zijn!
    Doe de groeten aan jullie huisdieren, en graag niet te gedetailleerd over ze vertellen haha.
    Geniet ervan!

  • 02 Oktober 2012 - 09:52

    Silke :

    Heey Lotte,

    Snap je het eindelijk? Huisdieren zijn niet leuk ;) Haha, mooi verhaal. En super mooie foto's op Facebook. Maak nog even een foto van jouw gehele kamer! Ik ben benieuwd! En helemaal geen heimwee? Jouw verhalen klinken echt top!!

    Vrijdag hoor ik of ik in November kan afstuderen & of ik naar je toe kan komen :)

    Dikke knuffel! Silke

  • 02 Oktober 2012 - 14:08

    Gerda :

    hoi Lotte
    Leuk verhaal en dat al binnen 5 dagen ,als je ons zo goed op de hoogte blijft houden ,hoeven we niet veel te missen .Mooie foto,s de huiskamer is nog een beetje kaal ,maar dat kunnen jullie zelf vast wel iets op bedenken , alleen die huisdieren van jullie mag je houden ,de waakhond is natuurlijk nooit weg ,die zal het vast goed hebben met jou .
    Heel veel plezier en succes verder met je stage ,tot de volgende mail dan maar .geniet er van !!!!!
    Groetjes Gerda,Wim,Thomas en Rick

  • 02 Oktober 2012 - 14:20

    Fenna:

    Hallo Lotte,
    Mooi om even te lezen hoe het daar is.,zo zie je nog eens wat anders.
    Ik dacht dat jij gek was op alle dieren, dus ook muggen,kakkerlakken en kikkers.
    Veel plezier en veel succes verder
    Groetjes Fenna

  • 02 Oktober 2012 - 17:49

    Hettie En Hennie:

    Hallo Lotte,

    Op jouw website hebben we al kunnen meegenieten van jouw eerste suri-ervaringen.
    Mooi dat je het naar je zin hebt daar.
    Wat zijn gekko's eigenlijk?

    Veel plezier nog verder en natuurlijk ook een goede stage.

    Groetjes Hettie en Hennie

  • 02 Oktober 2012 - 19:36

    Erna:

    Hey Lotte,

    Leuk om het eerste verhaal te lezen, ik houd het toch met bij een hond als huisdier. Ik deed daar geen oog dicht met al die rare huisdieren daar bij jullie. Maar geniet ervan, en houd ons op de hoogte.
    No Spang... groetjes Erna

  • 02 Oktober 2012 - 19:36

    Erna:

    Hey Lotte,

    Leuk om het eerste verhaal te lezen, ik houd het toch met bij een hond als huisdier. Ik deed daar geen oog dicht met al die rare huisdieren daar bij jullie. Maar geniet ervan, en houd ons op de hoogte.
    No Spang... groetjes Erna

  • 03 Oktober 2012 - 16:09

    Johanna:

    Hoi Lotte

    Ook ik heb je verhaal gelezen een leuk verhaal maar ook wel eng, met al die dieren.
    Hou je er nog rekening mee dat het morgen dierendag is
    Geef die kikkers en de muggen nog iets lekkers of een aai over de bol

    groetjes johanna

  • 03 December 2012 - 11:26

    Denise:

    Hallo Lotte,

    Door te googlen op Saron Paramaribo ben ik terechtgekomen op jouw reisblog.
    Zelf ga ik vanaf eind februari stage lopen bij Saron.
    Allereerst vind ik het superleuk om je verslagen te lezen. Daarnaast wil ik je eigenlijk iets vragen.
    Voor mijn opleiding Social Work moet ik in de module kwaliteitszorg een soort verbeteringsplan schrijven voor mijn stageplek. Ze verwachten van mij dat ik me daar nu al op ga oriënteren. Dit is voor mij erg lastig omdat er nog niet echt contacten liggen met Saron zelf en verder is er maar weinig info te vinden op internet.
    Daarom is aan jou de vraag of jij me hier meer over zou willen vertellen.
    Bedankt alvast

    Groetjes Denise van den Brink

  • 03 December 2012 - 11:27

    Denise Van Den Brink:

    Contactgegevens zijn dan natuurlijk wel handig:
    denisevdbrink@hotmail.com
    +31 6 28106515

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 1448
Totaal aantal bezoekers 12003

Voorgaande reizen:

27 September 2012 - 27 Januari 2013

Vier maand Suriname

Landen bezocht: